Téma
Téma

8 trendů malých byznysů pro 21. století

03.12.2012  Radim Koštial 0  komentářů

Vedení malého byznysu vyžaduje denní pozornost operativě. To vyrušuje od pohledu vpřed. Abyste uspěli, musíte vůbec vědět, co tam je, abyste lépe plánovali a odvraceli nebezpečí. 21. století přináší mnoho změn, které se v budoucnu dotknou vašich malých firem. Zde je 8 trendů "malých byznysů" pro 21. století:

1/Revoluce malých byznysů:

Tvář podnikání se mění od bílého vysokoškolsky vzdělaného muže středních let v novou třídu skládající se z imigrantů, žen, dětí z bývalé populační exploze a mladé digitální generace. Tyto skupiny jsou lépe připraveny na úspěch.
Potomci bývalé populační exploze mají široký repertoár dovedností a zkušeností. Mládí má přirozenou ochotu riskovat a málo finančních závazků. Podle Kauffman Foundation v Americe ti, kteří nejvíc zakládají vlastní podnikání, jsou dospělí lidé mezi 55 a 64 lety, a to je dokonce o 28 % více, než je průměr dospělých. Rostoucí počet pracovních příležitostí bude příznivým důsledkem této revoluce "malých byznysů". Malé podnikání by mělo získat větší politický vliv a také finanční podporu.

2/Říše jednoho:
Zapomeňte na přijímání “bolehlavů”, řízení problémů a další papírování, které vám přinese byznys se zaměstnanci. Podle Census Bureau "malé byznysy" bez stálých zaměstnanců tvoří více než 70 % všech 27 milionů amerických firem a dosahují ročního obratu 887 miliard dolarů.
"Říše jednoho" může fungovat v levném místě, jako je například home office a může být mnohem mrštnější než velké firmy. Byznys o jednom člověku může znamenat výhodu outsourcování mnoha činností a vlastní soustředění se na podstatné. Model Říše jednoho bude častějším lákadlem pro více korporátních zaměstnanců opouštějící velké firmy. Malé byznysy budou  nabízet šance mladým talentům. Mají šanci ustát bouři talentů.

3/Dokonalá bouře talentů:
Rychle stárnoucí populace a rychle se změnšující skupina mladších dělníků v kombinaci s globální konkurencí vytváří dokonalou bouři s vážným nedostatkem pracovníků. Na rozdíl od nedostatků pracovních sil v minulosti, toto je globální fenomén s dopadem na pracovníky v mnoha odvětvích a byznysech všech typů. To bude pokračovat i v budoucnosti bez závislosti na ekonomických cyklech.
Podle U.S. Bureau of Labor Statistics čeká USA nedostatek 3 až 6 milionů dělníků v blízké době. Imigrace poskytuje trochu jistoty v porovnání s dalšími zeměmi se stejným problémem – udržení lidí bude priorita. Tato bouře znamená, že malé firmy se budou muset prát o talenty a učit se, jak si získat srdce a mysl svých zaměstnanců.

4/Inovační věk:
Nejdůležitější  majetek, který bude v budoucnu doceněn, je kreativita v našich hlavách. Naše opravdová konkurenční výhoda je schopnost vytvořit nové podnikatelské nápady a uvést je do praxe. Přestože jsme ovládli principy byznysu, jako prodej nebo marketing, musíme ještě objevit koncept inovace. Chytřejší firmy půjdou skokově vpřed, pokud budou chápat, že inovace je systém závisející na procesu, narozdíl od záblesku geniality. 
Inovace se neobejdou bez nápadů, a to především ze světa technologií. Velké inovace mají menší procento úspěchu, než drobné inovace. Inovace může být ve všech aspektech byznysu, od nových nápadů v péči o zákazníky až po zlepšení v jednotlivých provozech. Nápad není inovace, dokud není aplikován a proměněn v zisk.

5/Hlas zákazníka:
Marketing byl především jednosměrná komunikace k zákazníkovi. Vzestup “Webu 2.0” s blogy, Twittrem, Wikipediemi a komunitních webů vytvořil pro zákazníky silný nástroj pro odezvu.
Čas se firmám, schovávajícím se za mizerný servis nebo špatné produkty, nemilosrdně krátí. Firmy a lidé testující ve vyhledávačích jako Google jsou vzorkem pro firmy k pochopení pravdy za marketingovou kopií. Důvtipné malé firmy budou sledovat, co se říká, poučí se z feedbacku a budou lépe řídit svoji reputaci Naslouchání zákazníkům není jenom zprofanovaná hláška, ale nová realita byznysu.

6/Krize zdravotní péče:
Překážka zrychlení revoluce malých byznysů je krize zdravotní péče. Současný neklid systémů zdravotní péče v zemích na celém světě nečeká žádné uklidnění. Se zdražujícími se zálohami na zdravotní péči a stárnoucí populací, bude cena za zdravotní péči břemenem pro malé byznysy.
Opustit firemní zdravotní benefity a začít svoje vlastní podnikání je riskantní. Nové programy jako spořící účty na zdravotní péči by vylepšily schopnost zaměstnanců opouštět korporace a zakládat vlastní byznysy. Větší posun od léčby nemocí k prevenci bude nezbytný ke snížení nákladů a rizik současného systému.

7/Expirace vědomostí:
Jako karton mléka, i užitečnost znalostí expiruje a klesá v čase. Ve všech oblastech života způsobují stále nové objevy a teorie také nové způsoby myšlení. Ve světě byznysu předpoklady a fakta dneška jsou staromódním myšlením zítřka. S tím, jak náš svět zrychluje v tvorbě znalostí,  se informace budou stále měnit.
Mrštné malé firmy mají příležitost učit se novým idejím a okamžitě je zavádět. Úspěšné firmy se budou učit odnaučování a neustále měnit procesy, soubory dovedností a způsoby podnikání.

8/Naštvaná planeta:
Globální oteplování přináší spoušť ve všech částech světa: přerušuje dodavatelské řetězce, zavírá továrny, devastuje životy a byznysy. Pojišťovna Swiss Re předpokládá, že přírodní katastrofy dosáhnou během dekády nákladů 150 miliard dolarů ročně, což je dvojnásobek současného stavu.
Bez zdrojů velkých korporací a omezené vládní pomoci, malé byznysy budou nejzranitelnější vůči rozmarům přírody. Podle NFIB National Small Business Poll je v Americe vinou člověka ohroženo 10 % malých byznysů, kdežto přírodní pohromy ohrožují více než 30 %. Plánovaní a příprava na jakékoli krizové situace bude nezbytnou částí přežití byznysu v 21. století.

Tyto trendy jsou již v pohybu. Dělejte kroky již dnes k dosažení svých obchodních cílů s ohledem na předvídatelné události a změny.

www.sbinformation.about.com 
Darell Zahorsky

Minulá témata

 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy