Téma
Téma

Čtyři pilíře úspěšného budování značky

28.06.2013  Radim Koštial 0  komentářů

Jednou z největších výzev, kterým budete jako podnikatel čelit, bude budování vaší značky. Konečným cílem je vyčlenit svou společnost a svou značku z davu. Pokud vytvoříte strategii bez provedení průzkumu, vaše značka sotva popluje – a při rychlosti, jakou se dnes odvětví pohybují, se značky potápějí rychle. Článek Ryana Holmese, CEO firmy HootSuite, která dodává software pro správu sociálních sítí. Přeloženo ze serveru FastCompany.

Co pomáhá, je podívat se na branding jako na úkol, jehož zdokonalováním stráví podnikatelé roky. Nebojte se zkoušet nové věci, ale nezapomeňte se držet vize své společnosti a počátečních úspěchů, které určily vaši značku.

Abychom udělali z HootSuite přední nástroj pro správu sociálních médií pro malé byznysy a nadnárodní korporace, soustředili jsme se na čtyři konkrétní pilíře, které během posledních několika let pomohly vybudovat HootSuite ze startupu až k úspěšné mezinárodní společnosti.

Produktová nabídka
Mít solidní produktovou nabídku je pro vaši značku životně důležité. Pokud váš produkt bude revoluční a dokonalý, oslní vaše zákazníky, kteří se stanou vašimi evangelisty. Pokud je váš produkt stále v počátečních fázích, zákazníci budou naopak ti, kteří vám pomohou inovovat a růst tím, že vám poskytnou zpětnou vazbu, kterou potřebujete. Sociální média jsou skvělým místem pro získávání nezaujaté zpětné vazby. Jsou zde nástroje, jež vám dovolí monitorovat každou zmínku o vaší značce, zprávu, blog post nebo dokonce chybu v hláskování jména vaší značky.

Ne všechny reakce budou pozitivní, takže použijte negativní zpětnou vazbu jako svou výhodu. Mnohem víc se naučíte z toho, co na vašem produktu lidé nemají rádi, než z toho, co se jim na něm líbí. Vytvoření onlinového systému podpory, jenž dává lidem možnost vylít si hněv, může být inkubačním centrem pro nápady a budoucí „kudrlinky” produktu.

Komunita
Jste součástí komunity, ať už si to uvědomujete, nebo ne. Vaším úkolem jako podnikatele je přijmout svou komunitu a promyšleně do ní zapadnout jako silný komunitní lídr. Tvorbou obsahu s vnitřním pohledem na věc, který lidé chtějí číst, nebo přednášením na konferencích můžete definovat svoji osobnost uvnitř komunity.

Pomáhá také přemýšlet o své onlinové komunitě jako o zahradě – je potřeba ji neustále sledovat, abyste měli jistotu, že se jí daří. Dejte jí živiny, které může strávit a udržujte ji zdravou. Uklízejte ji a pamatujte na občasné vyčistění od plevele.

Tým
V raných fázích vývoje vaší společnosti je váš tým často největším zdrojem pro získávání nových talentů a bude reprezentovat vaši značku v rámci komunity. Ve skutečnosti se stává základem, na kterém vaše firma stojí.

Nicméně tým, který reprezentuje jak vás, tak vaši společnost, nevybudujete přes noc. Chcete přece vytvořit prostředí, kde lidé pracují směrem k dosažení společného cíle a postupně se z nich stávají přátelé. To pomáhá budovat pevnou, propojenou kulturu společnosti, která láká podobně smýšlející talenty. V rámci odvětví to také ukazuje, že váš podnik je schopen nabídnout vlastní sociální systém a náborové strategie.

Jednoduchý způsob, jak představit kulturu své společnosti, je publikovat obrázky, videa, rozhovory, blogy nebo jakékoli jiné typy médií, které se chlubí přístupem vaší společnosti. V minulosti jsme mohli běžně vidět těžce naaranžované profesionální fotky nebo se potkat se svými kolegy pouze na výročních firemních piknicích. Ale časy se změnily, a tak bychom měli změnit i přístup k tvorbě značky. Zkuste využít Twitter k vyslání nějaké té firemní lásky do světa, založte na Pinsterestu nástěnku inspirace, vytvořte stránku na Facebooku – cokoli, co ukáže, že jste víc než jen byznys. Výsledkem bude, že fanouškovská základna dostane možnost aktivně se propojit s vaší společností a později se do vaší značky zamilovat.

Myšlenkový leadership
Bez ohledu na to, v jakém odvětví se pohybujete, potřebujete představit své nápady a svůj byznys jako myšlenkového lídra. To není jednoduchý úkol a neuskuteční se občasným tweetnutím něčeho duchaplného. Je důležité zůstat v rámci svého odvětví v obraze za pomoci průzkumu a propojování s ostatními. Tvorba bílých knih, případových studií a přednášení na konferencích přesouvá konverzaci směrem k vám a dělá z vás trendsettera a zdroj cenných informací.

Budování brandu je pro podnikatele jedna z největších výzev. Je to nekončící závod k dosažení vrcholu, ale pokud zůstanete ve své práci důslední a nikdy se nespokojíte s ničím menším než s dokonalostí, vaše značka bude přesně tohle odrážet.

Ryan Holmes je CEO HootSuite, systému pro správu sociálních médií s více než 5 miliony uživateli, zahrnujícího 79 společností z Fortune 100. Vysokoškolský odpadlík, který založil paintballovou společnost a pizzerii ještě předtím, než se pod jeho vedením vznikla Invoke Media – agentura, jež v roce 2009 vyvinula velice úspěšnou platformu pro sociální média – HootSuite.
Ryan Holmes byl aktivní ve všech aspektech fungování HootSuite a zaměřoval se na strategii, byznys, vývoj produktu, ale také na technické trendy a trendy sociálních sítí.

Nebyly nalezeny žádné komentáře.

Minulá témata

 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy