Téma: Strategie firem pro 21. století

01.01.1970     komentářů

 ... čtěte více

Už teď se můžete těšit na další měsíc!

Příští téma: "Brand, který žije! "

Garantem tématu:

Když jsem byl malý mnoho značek jsme neměli. Kdo měl však příbuzné v “západním” světě o značkácjh slýchával. A občas nějaké výrobky od coca – coly či kinder vajíčko, žvýkačky wrigleys, obdržel. Taénkrát to za a bylo něco “jiného” co my jsme mít nemohli a identifikace byla výhradně přez vizuální značku, logo. 

Dnes jsme značkami naopak zahlceni, mame velký výběr konkurenci a značky soupeří o každého jednoho zákazníka. Značka už není jen logo a vizualní styl. Dnes už je jasné, že za značkou se skrývají lidé a to dvojího druhu. 

Sám pro sebe si rozděluji značky na ty lidské a na ty technické. Ty technické jsou tvořené marketingovými odděleními a to často dokonce kompletně externími, kteří dostanou jen zadání.
Ty lidské značky jsou tvořené lidmi, kteří stojí za produktem či službou, kterou vytvářejí. Všichni od šéfa firmy až po paní na vrátnici jsou značkou, jsou kulturou za značkou. A mezi těmito dvěma přistupy začíná vznikat mezera, propastná mezera. Jen si vzpoměňte jak na vás působí, když vám telefon na infolince zvedne automat, který vás “prokliká” na požadované oddělení. Na druhé straně jakou máte radost (mne to dnes i zaskočí) když telefon na první dobrou zvedne “člověk”, lidská bytost kterou můžete požádat o přepojení. Nevím jak vy, ale mne to vždy poteší a něco to ve mě zanechá. Minimálně to, že při volbě mezi těmito dvěma společnostmi budu volit tu druhou, tu kde mi operátor popřeje hezký den. 

Značky už pro mne nejsou jen vizuál a čím jsou pro mne dostupnější, tím více mne zajímá kdo se za tím hezkým logem skrývá. Jací lidé, jakou mají firmemní kulturu, jestli to co tvrdí sami žijí. Značka nebo chcete-li “Brand” je pro mne firma se vším všudy. Ale můžu se mýlit, může to být jen můj názor a tak bychom se rádi v červnu na značku podívali více z blízka. Začneme hned z kraje měsíce konferenci BRAND MIXER a následně přineseme s účastníky různé názory na brand, brand culture a tvorbu korporátní identity. 

 
DALŠÍ ČLÁNKY K TÉMATU
Téma
„Ano, šéfe!” je dokonalá učebnice strategie - rozhovor s Erikem Dianišem

„Ano, šéfe!” je dokonalá učebnice strategie – rozhovor s Erikem Dianišem

03.06.2013  Radim Koštial 0  komentářů

Známe se dlouho. Naše bývalá firma byla kdysi prvním zákazníkem jeho tehdy s kamarády čerstvě založené firmy. Erik Dianiš (37) si o strategiích a řízení firem...

 
Názory garantů HR kavárny na strategii v 21. století

Názory garantů HR kavárny na strategii v 21. století

03.06.2013  Radim Koštial 2  komentářů

V zákulisí HR kavárny často spontánně vznikají inspirativní a zajímavé diskuze. Navíc tam bývá i legrace a rodí se přátelské vztahy. Protože tahle úžasná výměna...

 
Firemní strategie? Rozum a cit.

Firemní strategie? Rozum a cit.

03.06.2013  Radim Koštial 1  komentářů

Na začátku osmdesátých let si americká telekomunikační firma AT&T, která v té době byla lídrem trhu v mobilních komunikačních technologiích, objednala u McKinsey...

 
O strategiích, inovacích a plánech - rozhovor s Davidem Vrbou (3M) a Petrem Šídlem (Direct People)

O strategiích, inovacích a plánech – rozhovor s Davidem Vrbou (3M) a Petrem Šídlem (Direct People)

03.06.2013  Radim Koštial 1  komentářů

Slyšel jsem jednou krásný bonmot, který říká, že firmu v době, kdy jde ekonomika trvale nahoru, můžou v podstatě řídit kočky a psi. Není třeba vytvářet strategii,...

 
Živote, tak kudy dál?

Živote, tak kudy dál?

Je opět ráno, budím se, ale postel neopouštím. Není kam spěchat, co má dnes přijít, přijde. Dívám se z okna na zelené koruny stromů vlnící se ve větru a s radostí...

 
Rozhovor s Liborem Malým o strategii

Rozhovor s Liborem Malým o strategii

03.06.2013  Petr Skondrojanis 7  komentářů

S Liborem Malým jsem se potkal poprvé při finálním kole výběrového řízení do LMC, kde jsem měl začít s projektem podpory flexibilního zaměstnávání a částečných...

 
"Většina firem nedokáže vysvětlit, proč vlastně dělají to, co dělají" - rozhovor s Marijnem Muldersem

"Většina firem nedokáže vysvětlit, proč vlastně dělají to, co dělají" – rozhovor s Marijnem Muldersem

03.06.2013  Radim Koštial 0  komentářů

S Marijnem Muldersem jsem se poprvé setkal v listopadu loňského roku při našem natáčení v Avans Hogeschool, obchodní univerzitě v holandské Bredě, kde je profesorem....

 
TEDxPrague 2013 aneb Jak se nechytit do pasti

TEDxPrague 2013 aneb Jak se nechytit do pasti

03.06.2013  Radim Koštial 0  komentářů

TED se všemi lokálními TEDx konferencemi bývá bohatým pramenem strhující inspirace, překvapení, smíchu či dojetí. Na rudém koberci stojí brilantní řečníci, anebo...

 

Aktuální téma

Minulá témata

 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy