Stálé rubriky / Společnost a trendy
Stálé rubriky

Začíná veletrh studentských fiktivních firem

18.03.2013  Hanka Kejhová 0  komentářů

V areálu pražského Výstaviště se koná od 19. do 21. března mezinárodní veletrh fiktivních firem. Akce je jedním z největších veletrhů fiktivních firem nejen v Evropě, ale na celém světě. Letos se zde představí 142 firem z 11 zemí Evropy. Pořadatelem veletrhu je Obchodní akademie Heroldovy sady v Praze 10 a akci finančně podporuje Národní ústav pro vzdělávání.

Fiktivní firmy zakládají žáci vyšších ročníků středních a vyšších odborných škol především s ekonomickým zaměřením. Sami si určují svůj předmět podnikání, vybírají ze svého středu ředitele firmy, shánějí zboží a kupce. Zkrátka chovají se tak, jako by pracovali v reálné společnosti.

Založit a provozovat firmu není nic jednoduchého – i představitelé fiktivní firmy proto musejí spolupracovat s fiktivním finančním a živnostenským úřadem, zdravotní, sociální a komerční pojišťovnou, bankou a mnoha dalšími institucemi. Činnost těchto nezbytných úřadů již dvacet let simuluje Centrum fiktivních firem (CEFIF), které je součástí Národního ústavu pro vzdělávání. Pracovníci CEFIFU také podporují organizátory veletrhů fiktivních firem, připravují metodická školení pro vyučující a poskytují i individuální konzultace.

„Právě březnový mezinárodní veletrh je pro přihlášené firmy pomyslnou cílovou metou. Žáci se od začátku školního roku snaží co nejlépe připravit právě na tuto akci a v mezinárodní konkurenci pak uspět v soutěžích o nejlepší nabídkový katalog, prezentaci a půlminutový reklamní spot,“ vysvětluje Lukáš Hula, vedoucí Centra fiktivních firem.

Dovednosti získané ve fiktivní firmě žáci využijí nejen u maturity z ekonomických předmětů, ale především v reálném životě, kdy musejí přejít z fiktivního obchodování k tomu opravdovému.

Co přináší studentům zkušenost s fiktivní firmou?

- vhodně integruje obsah ekonomických předmětů;

- zvýšuje samostatnost žáků;

- učí spolupráci a odpovědnosti za „tým“;

- zlepšuje komunikační dovednosti žáků;

- rozvíjí jazykové kompetence žáků (prostřednictvím komunikace se zahraničními fiktivními firmami);

- vede k osvojení odpovědnosti za vlastní práci;

- podporuje podnikatelského myšlení;

- je výukovou metodou rozšířenou po celém světě.

Další informace o fiktivních firmách:

www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr/centrum-fiktivnich-firem 

GARANTI RUBRIKY

Dalibor Holý

Statistik, analytik a manažer ČSÚ pro oblast trhu práce

 
 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy