detailed business plan template the grapes of wrath essay business plan word template how to write graduate school admissions essay javanet business plan roy fielding dissertation pdf book report custom college application essay writing help college admission essay help com search engine for research papers conclusions for persuasive essays
Stálé rubriky / Společnost a trendy
Stálé rubriky

Ničitel soukromí v práci? Sociální média!

05.02.2013  Hanka Kejhová 0  komentářů

Dvacet procent Čechů přestalo ze strachu před kyberšikanou zveřejňovat svoje soukromé informace.

Manažer prochází sociální sítě a hledá informace o svých kolezích a podřízených. Co se stane, když najde něco nevhodného? Podle výsledků studie společnosti AVG Technologies, ji proti kolegovi nebo podřízenému použije 12 % českých manažerů. To je nejvíce ze sedmi zkoumaných států. Studie, které se zúčastnilo celkem 4 000 respondentů, se zabývá zneužíváním soukromých informací na sociálních sítích a kyberšikanou na pracovišti.

Studie zjistila, že se využívání sociálních médií dostalo i do pracovní sféry, často s negativními dopady na zaměstnancovo soukromí. Někteří uživatelé proto raději úplně zrušili, nebo omezili svoji aktivitu na sociálních sítích. Jednomu z deseti českých respondentů se už stalo, že objevil tajnou diskuzi o svojí osobě na sociálních sítích, kterou vyvolal někdo z jeho kolegů. 12 % Čechů se cítilo trapně, když se na sociálních sítích objevily jejich nevhodné fotografie z firemních akcí. Naproti tomu se pouze 5 % respondentů z České republiky stalo terčem nechtěné romantické pozornosti ventilované pomocí digitální komunikace. Pro porovnání tuto zkušenost má například 10 % dospělých Američanů.

Využívání sociálních sítí za soukromým i pracovním účelem stoupá, ruku v ruce s tím jde i narůstající zájem zaměstnanců o jejich  soukromí. 59 % Čechů je při posílání informací ostražitějších, 21 % postování soukromých informací omezilo, 20 % tuto činnost dokonce úplně zrušilo.

Tony Anscombe, Senior Security Evangelist v AVG, říká: „Tato studie zdůrazňuje, že je potřeba zlepšit vzdělávání v oblasti sociálních médií a zajistit, aby zvýšený zájem o ně jak ze strany zaměstnanců, tak zaměstnavatelů vedl k vytvoření etikety sociálních médií v pracovním prostoru. A nemyslím tím jen to, že jsou zaměstnanci zodpovědní za to, co zveřejňují online, a měli by to dělat tak, aby nepoškozovali sebe, svoji společnost nebo svoje kolegy. Zaměstnavatelé, kteří se sami starají o sociální sítě společnosti, mají podobný úkol při správě firemních sociálních sítí. Dokud si všichni nebudou vědomi toho, co je a co není přijatelné online chování, snaha o zavedení striktních pravidel nebude příliš úspěšná. Zůstávají tak otevřené dveře pro šikanu a nabourávání do soukromí.“ 

„Zaměstnanci ve firmách často mluví o tom, že si svoji práci nosí domů. Vůbec si ale neuvědomují, že dochází i ke druhému paradoxu – nosí si do práce svůj domov, svoje soukromí,“ potvrzuje nový fenomén Jon Hill, generální ředitel společnosti Hays pro Českou republiku a Slovensko, „je proto třeba s osobními informacemi, ke kterým má například díky sociálním sítím přístup i kolega nebo nadřízený, zacházet opatrně. Již i v České republice máme zkušenosti s tím, jaké problémy to může přinášet.“

Další zajímavá zjištění

         54 % Čechů by si s kolegou, který je po internetu šikanuje, promluvili tváří v tvář na pracovišti. V Německu by osobní konfrontaci volilo 65 %, naopak ve Španělsku jen 38 %. 22 % Čechů by tuto situaci řešilo napřímo mimo prostory firmy.

        56 % Čechů považuje kritizování kolegů za jejich zády pomocí digitální komunikace za kyberšikanu. Toto číslo je nejnižší ze všech zkoumaných států. Například na Novém Zélandu si to myslí 80 %.

        Dělat si legraci z kolegy pomocí digitální komunikace kvůli jeho chování na soukromém večírku nebo jiné akci, která se objeví na sociálních sítích? 60 % Čechů to považuje za kyberšikanu.

         Podle 23 % Čechů má jejich společnost zavedená pravidla proti kyberšikaně. 47 % netuší, zda něco takového u nich ve firmě existuje.

 Zdroj: Studie Digitální život v práci,  AVG Technologies

Nebyly nalezeny žádné komentáře.

GARANTI RUBRIKY

Dalibor Holý

Statistik, analytik a manažer ČSÚ pro oblast trhu práce

 
 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy