cover page of term paper san francisco homework help community extension masteral thesis dissertation abstract international section best custom writing services woodlands homework help geography free math practice dissertation review service of literature how to write custom validator
Stálé rubriky / HR – Human Relations
Stálé rubriky

Kdo je tady ředitel? HR, nebo byznys?

08.02.2016  Lenka Mydlová 3  komentářů

Milí HR lidé, neberte mě špatně. Neupírám vám pozici, o níž v odborných magazínech debatujete už pár let. To jen zkušenost z jedné firmy mne donutila zamyslet se nad tím, jakým způsobem si vydobýváme pozice my všichni, kteří utrácíme peníze, které do firmy přinášejí specialisté a obchodníci.

Byla nebyla jedna úspěšná obchodní firma. Mezinárodní základna, 700 zaměstnanců, hraní si na štěstí získané postupem po kariérním žebříku a cassual Fridays navrch. Úžasně zpracované procesy, HR nevyjímaje. Krásný kompetenční model, jasně daný systém povyšování, velké roční hodnocení, benefity a sociální jistoty.

Nedávno pořádali development centrum. Výtečné, řeknete si možná. Starají se o své zaměstnance, chtějí je rozvíjet ne kobercovým náletem, ale podle jejich aktuálních potřeb. Až na to, že… Jedno z vybraných oddělení pracuje na projektové bázi. Přeloženo do řeči smrtelníků – to si třeba dva měsíce můžete dát nohy na stůl, a následující tři se chodíte domů maximálně vyspat, kolik máte práce. Tím spíš, když vám v týmu chybí lidi.

Na kom tady záleží?

Tohle oddělení je sice velmi malé, zato ale svou prací, rozuměj odborností svých pracovníků, přináší firmě významné peníze. V přepočtu na hlavu ty největší. Navíc vám z něj odcházejí lidi a nabrat nové není taková hračka, jak by se mohlo zdát. Tak si říkám – koho jiného už rozvíjet a vycházet vstříc jeho potřebám? Což z mého pohledu zahrnuje i to, že se dokážete přizpůsobit a nepořádáte odborné školení nebo development centrum ve chvíli, kdy vaši odborníci zrovna makají na projektu pro klienta. A dokonce jim na něm pomáhají kolegové z jiného oddělení, kteří se díky tomu učí novým věcem.

Já vím, já vím… Nikdy nemůžete vyhovět všem. Máte už domluvené prostory, psychologa, školitele a kdovíco ještě – přece to nebudete na poslední chvíli odvolávat a celé to přesouvat. To radši obětujete to, že vám tam nejdůležitější lidi, tedy ti, jejichž znalosti a dovednosti chcete dále prohlubovat, a možná jim i takto naznačit, že jsou pro vás důležití a chcete si je udržet, nepřijdou. Kromě toho jim z projektu seberete pomáhající lidi, protože ,,přece máme to décéčko a oni teď bojují s motivací”.

Proč má interní zákazník menší hodnotu?

Překládám si to takto: Motivovaným, schopným a loajálním zaměstnancům netřeba věnovat nadstandardní péči. Řešme raději lidi, kteří se nám zdají nemastní neslaní, protože s nimi můžeme pohnout a odhalit, co je zase vybudí. Ano, můžeme. Věřím tomu. ,,Zanedbáním péče” nám ale možná potichoučku utečou jiní, kteří ,,to zas tolik nepotřebují” a zrovna nevyhovovali naplánovanému rozvrhu školení. Zvlášť když teď ze všech stran podstupují masírku, jak se firmy perou o schopné lidi.


Podívejme se na to z jiného úhlu. Dejme tomu, že development centrum (nebo hodnocení zaměstnanců nebo cokoli jiného z vašeho ranku) prodáváte externím klientům. Vše si dopředu domluvíte, dáváte si na tom záležet, protože za dobře odvedenou práci vám připadne zasloužená finanční odměna, která (mimo jiné) odráží kvalitu a žádanost vaší práce. A klient vás na poslední chvíli ze závažného důvodu požádá o přeložení termínu. Třeba proto, že mu zrovna do klína spadla zakázka, na kterou čekal půl roku. Co uděláte? Já bych sklapla podpatky a hledala nový termín nebo jiné řešení. Proč tohle neděláme, když jde o naše kolegy, interní klienty?

HR jako šatnářka?

Když jsem chodila na univerzitu, měla jsem pocit, že rektor a děkan možná mají formální autoritu, ve finále ale univerzitě vládnou šatnářky. Nebo že poště vládnou paní na přepážkách a úřadům zase úřednice a úředníci. Aspoň spousta těch, které jsem potkala, se tak chovali. Nechovejme se tak my všichni, kteří se ve firmách řadíme k takzvaným podpůrným službám. Tím spíš, pokud si říkáte HR a empatii a vstřícnost máte v popisu práce. Přidejte flexibilitu a budete perfektní.

Foto Flickr user Harsh Patel

Petr Skondrojanis

Dobře ty!

08.02.2016 12:16   Reakce

Alice Egnerova

Andre Credit Union IQ 

Ahoj všichni, viděl jsem komentáře od lidí, kteří již dostali kredit. Chtěl bych poděkovat panu Andreu Reynoldsovi za poskytnutí půjčky ve výši 35 000 EUR, o kterou jsem požádal. To je opravdu skvělá zpráva a radím každému, kdo dnes potřebuje naléhavou půjčku, aby laskavě kontaktoval Andre Credit Union IQ e-mailem: (1stms.creditunion@gmail.com). Jsem rád, že mohu získat půjčku, o kterou jsem požádal. Prosím, podělte se o pomoc se svými přáteli.

17.06.2020 13:49   Reakce

Ashley

Dr Ugbodu Herbal Medicine 

Jsem zde, abych ocenil doktora Ugbodu za použití jeho bylinného léku k vyléčení mě z viru Herpes. Čtyři roky žiji s tímto virem a je to pro mě výzvou, byl jsem tak zmatený, protože užívám několik léků, abych byl vyléčen, ale veškerá moje snaha byla marná. Jednoho rána jsem procházel internet, pak jsem viděl několik svědectví o tom, jak Dr. Ugbodu vyléčil lidi z Herpes viru a jiných druhů nemocí, takže jsem ho okamžitě kontaktoval a vysvětlil mu své potíže, pak mě ujistil, že mě vyléčí, dal mě nějaké pokyny, které jsem následoval. Poté připravil bylinný lék a poslal mi ho, který jsem používal dva týdny, a všechno, co mi připadalo jako sen, když jsem zjistil, že herpes virus byl úplně pryč, doporučuji tímto bylinkový lék Dr. Ugbodu každému, kdo trpí jakýmkoli druhem. nemocí včetně: HIV / AIDS, HERPES, RAKOVINY, HEPATITISY B, DIABETŮ, LIDSKÉHO PAPILLOMAVIRU, LUPU (Lupus Vulgaris nebo Lupus Erythematosus atd. Má na všechny léky. Rovněž je velmi dobrým a čestným bylinkovým lékařem.) Kontaktujte WhatsApp / Zavolejte: +2348146022319 nebo e-mailem: doctorugboherbalmedicines@gmail.com

17.06.2020 13:56   Reakce

GARANTI RUBRIKY

Hanka Velíšková

Personální ředitelka společnosti KPMG

Vendy Jersáková

HR praktik na cestě za moderním pracovním prostředím a kultivovanými mezilidskými vztahy

 
 
Přináší společnost LMC, s.r.o., vyrobeno ve spolupráci s Omega Design & Breezy